Før du leser denne artikkelen kreves det at Tripletex er satt opp. Følg denne artikkelen for oppsett av integrasjonen.

Etter sammenkobling mellom systemene kan man synkronisere ansatte og prosjekt fra Tripletex. Dette trenger man kun å gjøre en gang, etter at man har satt opp integrasjonen.

Etter at man har gjort dette vil nye prosjekt og ansatte automatisk komme over til Kvalitetskontroll(dersom man har valgt dette under innstillinger), og man slipper denne prosessen med å matche og koble for fremtidige prosjekt og ansatte.

Slik synkronisererer du prosjekt og ansatte:

Under fanen "Ansatte" og "Prosjekt" finner du to lister. På høyre side ser du ansatte eller prosjekt som finnes i Tripletex, med forslag til hvem/hvilket prosjekt disse skal kobles mot i Kvalitetskontroll. Dersom den ansatte eller prosjektet ikke finnes i Kvalitetskontroll får du ikke opp forslag, og må opprette disse i Kvalitetskontroll.

Ved nye prosjekt eller ansatte trenger man ikke gjennomføre denne synkroniseringen dersom det under "innstillinger" er satt at dette skal gjøres automatisk.

Fant du svaret?